Formål

Ram plet med dine tekster

Alle medarbejdere er ambassadører for virksomheden. Vi er alle med til at profilere vores arbejdsplads. Og det bør vi gøre i overensstemmelse med virksomhedens værdier. Derfor skal der også være en ensartethed i vores kommunikation, så vi sender et professionelt og troværdigt signal.

Lær at tænke på din modtager, når du skriver. Bliv bevidst om de mange forskellige målgrupper og vælg det rigtige sprog, afhængigt af situationen. Skriver du til kunder – er de unge, ældre? Skriver du til leverandører? Offentlige myndigheder? Andre? Det er vigtigt, at du bliver forstået. Fagudtryk, lange sammensatte ord og fremmedord bør ofteomskrives. Vi gennemgår hvordan. Så du ikke taber prestige. Men så du skaber bedre relationer til dine modtagere. Og så du opnå dét, du vil med din tekst.

God kommunikation er i øjenhøjde. Din tekst skal være hurtigt læst, omgående forstået. 

Kom til sagen

Er din tekst disponeret rigtigt? Så bliver den nemlig interessant og relevant for din modtager. Den skal være let at læse, og budskabet skal være klart og tydeligt formuleret. Den skal være venlig og imødekommende. Vi kigger på ”det gode sprog” og fællesnævneren for god kommunikation.

Dette kursus opdaterer dit sprog, så du lærer at skrive korrekt nudansk – præcist og støvsuget for fyld.

Vi genopfrisker også det traditionelle komma; for mange er de enkle regler halvvejs gået i glemmebogen.

Personligt feedback

Du får gode råd og tips til, hvordan du kan forbedre dit sprog. Det personlige feedback er meget værdifuldt og bringer din hverdag med ind på kurset, så det bliver endnu mere relevant for dig.

Selvfølgelig kan du skrive. Men alle kan blive bedre!

Mange underholdende, korte øvelser, som aktiverer dig og får dig til at huske det, du lærer. Der skal være plads til gode grin undervejs. Det giver energi, og du vil synes, at dagen fløj af sted.